A shiny day on the Lake


Först en bild på min fina välkomstskylt, som Marybeth, Doug och Tanner vinkade med när jag gick av planet i Flint! Är den inte underbar?!

Här kommer lite bilder från en dag på sjön. Tanner och Doug åkte vattenskidor, tog inga bilder på när Tanner åkte för att jag filmade honom med hans egna kamera... Kommer nog fler bilder från sjön, efter som det fortfarande är väldigt varmt här på dagarna (runt 30 grader).


















Har inga bilder från min första skoldag, men ville bara meddela att den var mycket bra! Väldigt annorlunda, då alla lektioner slutar samtidigt och 3000 elever rusar ut ur skolsalarna och ut i korridorerna. Kaos! Men kul, och min nuvarande ämnen är Concert Band, Zoology, Child development och sist Engelska (junior-klass). Dessa fyra lektionor har jag varje dag, i samma ordning i 10 veckor, sen byter man lektioner (om det inte är ett ämna som håller på mer än en term (10veckor)). Som sagt, annorlunda, men det funkar riktigt bra och man behöver inte oroa  sig för att gå till fel lektion, eftersom det är samma sak varje dag och man lär sig det ganska fort.
Jag tar med mig lunch till skolan varje dag, det går att köpa men hittils har jag bara gjort på det sättet.
Det finns en annan svensk utbytesstudent på skolan, mycket trevlig tjej från närheten av Stockholm.  Har också träffat en kille från Finland och en tjej från Tyskland, vet även att det finns fler utbytesstudenter på skolan (t.ex en tjej från Finland), men jag är den ända på skolan som är från organisationen EF.

Hoppas allt är bra med er!
Många kramar från mig!

Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?

Email address: (will not be published)

URL/Blog address:

Comment:

RSS 2.0